Vähän oon pelannut jo.. Peliaika taitaa olla noin 2h.
Odotin, että kyseessä on ihan jees peli, mutta silti se on yllättänyt aika tavalla. Tarinamoodi vaikuttaa erittäin lupaavalta. Samoin kuin kaikki sivutouhut mitä siinä voi puuhastella omaan tahtiin. Monet asiat on hiottu viimeisen päälle ja huomaa aika ajoin äimistelevänsä kuinka hieno oivallus jokin asia on..
Hirveän tarkkoja analyysejä en osaa vielä sanoa, muutenkuin että suosittelen. Jos tykkäs Saintsista, niin tykkää tästäkin (vaikkakin hahmoa ei voi customoida ja/tai valita vapaasti). Pitkälle samoja elementtejä löytyy luonnollisesti molemmista peleistä.
Jos jotain miinusta pitää sanoa, niin mulla ainakin ne jalalla liikuttaessa olevat kontrollit vie aikaa oppia. Jotenkin tuntuu, että aika ajoin mätkii ihmisiä koko ajan ohi ja kamera välillä pyörii omituisen oudosti. Autolla liikuttaessa taas käsijarru tuntuu kohtuu luonnottomalta. Varmaankin nämä jutut johtuvat mun rähmäkäpälistä ja ajan myötä olo tuntuu kotoisemmalta.
Grafiikka oli myös tavallaan pienoinen pettymys. Tätä ei pidä käsittää väärin. Grafiikka on erittäin hienoa, mutta jotenkin odotusarvo oli ehkä astetta korkeampi. Cinematic -muoto ajaessa on erittäin upea - tosin vaikeuttaa sitä hallittavuutta paljon kun kamera liikkuu missä sattuu.
Sepen kanssa juteltiin siitä kun GTA on saanut kaikkialla ihan käsittämättömän kovat arvostelut.. Tyyliin 98-100%. Todella hieno peli kyllä on ja varmasti monet ässät on vielä paljastumatta. Sarja on myös entuudestaan tuttu ja jokaiseen versioon koukussa olen ollut.. Siltikään en missään nimessä sanoisi että parempaa ei voisi olettaa.
Sellaisia ajatuksia näin äkkiseltään